«Summit. Цифровий Банкінг - 2020»

Дата проведення: 3-4 березня 2020 року | 9:00 - 15:00

Місце проведення:
Київ, вул. Амосова 12, БЦ Горизонт Парк, 15 поверх, конференц-зал ACC - Американська торговельна палата.

«Summit. Цифровий Банкінг - 2020»

Дата проведення: 3-4 березня 2020 року | 9:00 - 15:00

Місце проведення:
Київ, вул. Амосова 12, БЦ Горизонт Парк, 15 поверх, конференц-зал ACC - Американська торговельна палата.

ОСТАННІ НОВИНИ

«API-зація бізнесу для нас не стала чимось новим…»

Андрій Бєгунов, директор департаменту інформаційних технологій ПУМБ, нещодавно був серед панелістів дискусії, присвяченої впровадженню в Україні євродиректив відкритого банкінгу, і в інтерв’ю Future розповів про значимість впровадження PSD2 та готовність українського ринку до євродиректив

 

FUTURE: Як ви оцінюєте готовність української банківської системи до інтеграції з євродирективами PSD2?

АНДРІЙ БЄГУНОВ: Наразі ми знаходимося на ранній стадії оцінки значущості впровадження PSD2. Давайте поглянемо на ринок з точок зору його гравців. Головні гравці ринку – клієнти і споживачі – поки що не розуміють, що дасть імплементація директив в Україні. Тому необхідно про водити роботу з роз’яснення цього питання. Компанії в секторі фінтех вибудовують очікування стосовно того, які нові послуги і сервіси можна буде запропонувати ринку. Фінтехам, можливо, і хотілося б вже перейти до стадії розробки продуктів, але немає практичної частини, з якої можна було б працювати – локального регуляторного поля, технологічних стандартів і конкретних продуктів від їх постачальників – банків. Що ж банки? Вони повільно, але впевнено нарощують свій технологічний і бізнес потенціал у цифрових каналах, розуміючи, що за API-зацією бізнесу майбутнє, водночас чекаючи дій регулятора в даному напрямку. Регулятор, своєю чергою, дав зрозуміти, що впровадження PSD2 – це

питання часу і пріоритетів. У 2019 році для НБУ та банків ключовим пріоритетом є виведення на ринок IBAN як базового платіжного інструменту, який є важливим кроком у напрямку до PSD2. Важливо також підтримати і реалізувати ініціативу НБУ – Sandbox (майданчик для взаємодії регулятора, фінтехів та банків).

Якщо резюмувати, то гравці дивляться у бік локального регулятора НБУ, чекаючи, які кроки будуть прийняті вданому напрямку найближчим часом.

 

Яка ситуація і ставлення ПУМБ до відкриття API? Які є технічні складності з відкриттям API?

А. Б.: Ми у ПУМБ виробили стратегію, в якій роз  виток бізнесу і технологій еквівалентні і нерозривні.

API-зація бізнесу для нас не стала чимось новим. Велику кількість сервісів для наших партнерів і клієнтів ми й раніше надавали і зараз продовжуємо активно розвивати. Однак протягом 2017-2018 років ми серйозно переглянули роль і значення універсальних пере використовуваних програмних сервісів, як, зрештою, і технологічну архітектуру бізнесу в цілому. Тепер всі нові сервіси з самого початку розробляються виключно універсальними і пере використовуваними. Також ми інвестували в реінжиніринг ≪старих≫ сервісів, багато з них довелося переробити і переписати. Тим гравцям ринку, котрі знаходяться в ранній фазі, доведеться пройти певний шлях, оскільки недостатньо сказати собі: ≪Тепер робимо всюди API≫. З нашого досвіду: потрібно визначитися з гранулярністю сервісів, потрібно впровадити компоненти управління API, навчитися управляти доступами, безпекою, масштабованістю. Необхідно на рівні всієї компанії ввести певний понятійний апарат – нові знання і термінологію, переконати ся, що команди, які працюють паралельно і випускають різні банківські продукти, пишуть універсальні API-сервіси і пере використовують вже існуючі. Врешті потрібен інструмент, який зв’яже бізнес-процеси і логіку з усіма API –шними напрацюваннями. Після того як ми пройшли цей шлях, можемо впевнено говорити, що ми не лише готові, але вже й працюємо в новій парадигмі.

 

ВПРОВАДЖЕННЯ PSD2 – ЦЕ ПИТАННЯ ЧАСУ І ПРІОРИТЕТІВ. У 2019

РОЦІ ДЛЯ НБУ ТА БАНКІВ КЛЮЧОВИМ ПРІОРИТЕТОМ Є ВИВЕДЕННЯ

НА РИНОК IBAN ЯК БАЗОВОГО ПЛАТІЖНОГО ІНСТРУМЕНТУ, ЯКИЙ

Є ВАЖЛИВИМ КРОКОМ У НАПРЯМКУ ДО PSD2. ВАЖЛИВО ТАКОЖ

ПІДТРИМАТИ І РЕАЛІЗУВАТИ ІНІЦІАТИВУ НБУ – SANDBOX

Як ви вважаєте, чи є сенс для банків відкривати свої дані третім сторонам і як це позначиться на конкурентоспроможності фінустанов?

 

А. Б.: Звичайно, сенс є, і не тільки банкам – весь цифровий бізнес уже будується на моделі взаємодії через API. Тут важлива роль держави не лише з точки зору регулювання і стимуляції відкриття даних, але й у частині надання відкритих даних для широкого споживача. У багатьох точках взаємодії компаній як і раніше присутні людина та папір, але поступово вони заміщаються електронними автоматизованими послугами. Бізнеси, які раніше почнуть працювати у новій екосистемі, займуть свої ніші і відповідно отримають конкурентні переваги. Розкажіть про реальні проекти ПУМБ, які йдуть вже зараз і передбачали відкриття API?

 

А. Б.: З прикладів потрібно згадати як ті, що працюють давно і звичні для ринку послуги переказів P2P, A2C/C2A (service.fuib.com), так і нову послугу P2M. Цю послугу наші партнери використовують для надання послуг оплати різних платежів з використанням QR-кодів і тих, які не вимагають застосування класичних POS-терміналів. У кінці

2018 року ми випустили у світ повністю новий мобільний додаток на платформах iOS, Android. Важливо розуміти, що створений один раз сервіс API може бути пере використаний як всередині компанії, так і зовні. У цьому проекті все побудовано на використанні і перевикористанні API. У нашому арсеналі проектів є реалізовані послуги інтеграції в банківську платіжну систему для корпоративних клієнтів і платформа digital.pumb. ua для малого і середнього бізнесу. Чат-бот платформа використовується декількома вертикалями бізнесу всередині банку. Потрібно згадати і успішний досвід інтеграції з API банку і нашої оновленої платформи кредитування з партнерами – великими гравцями роздрібного товарного ринку.

Як ви оцінюєте зміну ролі банків у майбутньому? Чи згодні ви з тим, що банки зали - шаться лише інформаційними центрами і тримачами коштів на рахунку, а отримувати фінансові послуги клієнти будуть у сторонніх компаній?

Тут ми абсолютно впевнені – банки були і залишаться центрами довіри клієнтів, зберігання і обробки ключової фінансової інформації. Те, що банки вміють робити добре – керувати великими потоками інформації, надійно її зберігати і обробляти, керувати ризиками – все це залишиться в ядрі банківського бізнесу. Є напрямки, де класичний банкінг відставав – це зручні цифрові канали, зручності для клієнтів, пов’язані з інтеграцією різних видів

інформації. Поєднання різних джерел даних і їх використання для створення нових послуг дає простір для партнерства з компаніями фінтех-ринку. Впевнений: імплементація PSD2 істотно пожвавить ринок фінансових послуг, дасть нові можливості всім його гравцям, а клієнт вибере те, де йому буде зручно, швидко і надійно.

ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ PSD2 ІСТОТНО ПОЖВАВИТЬ РИНОК ФІНАНСОВИХ

ПОСЛУГ, ДАСТЬ НОВІ МОЖЛИВОСТІ ВСІМ ГРАВЦЯМ РИНКУ, А

КЛІЄНТ ВИБЕРЕ ТЕ, ДЕ ЙОМУ БУДЕ ЗРУЧНО, ШВИДКО І НАДІЙНО

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
interexpress
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
baker mckenzie
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Міжнародне бюро кредитних історій
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
ideabank
ufi
svitexcom
svitexcom
Image
Image
Image
Image
Image
svitexcom
Image
Image

2020 - Міжнародний Фінансовий Клуб «БАНКИРЪ»