«Summit. Цифровий Банкінг - 2020»

Дата проведення: 3-4 березня 2020 року | 9:00 - 15:00

Місце проведення:
Київ, вул. Амосова 12, БЦ Горизонт Парк, 15 поверх, конференц-зал ACC - Американська торговельна палата.

«Summit. Цифровий Банкінг - 2020»

Дата проведення: 3-4 березня 2020 року | 9:00 - 15:00

Місце проведення:
Київ, вул. Амосова 12, БЦ Горизонт Парк, 15 поверх, конференц-зал ACC - Американська торговельна палата.

ОСТАННІ НОВИНИ

У хорошій формі. Як українські банки будуть конкурувати за онлайн-сервіси

Українські банки зараз знаходяться в хорошій формі. Пояснюється це тим, що за останні роки було сформовано багато резервів під непрацюючі активи. Крім того, великі та середні банки проходили стрес-тестування.

Одним із сценаріїв як раз було різке підвищення курсу іноземної валюти і значні відтоки вкладів. Результатом проходження цих стрес-тестів стало збільшення капіталів банків, що підвищило стійкість банківської системи до несприятливих факторів.

У цьому році українська банківська система отримує рекордний прибуток. І банки мають можливість із цих коштів формувати додаткові подушки безпеки: частина прибутку може залишатися для вирішення старих питань з неплатоспроможними позичальниками, а інша частина використовується для розвитку технологій і сервісів.

Так що банки зможуть впоратися з можливими кризовими явищами, якщо доведеться затягувати паски. Більшість великих і середніх банків до цього готові. З маленькими банками трохи складніше — подушка безпеки, тобто капітал, який дає можливість переживати кризи, покривати можливі додаткові витрати, у них набагато менша. При цьому я не думаю, що ми будемо свідками якихось банкрутств. Швидше за все, у разі проблем банки будуть пробувати йти по-тихому з ринку — ми вже були свідками кількох здач банківських ліцензій.

Поки що фінансові компанії мають можливість більш дешево вести свій бізнес, і я думаю, що маленькі банки можуть використовувати цю альтернативу для продовження роботи на фінансовому ринку.

Гонитва за сервісами і додатковими послугами

Одним із способів виживання банківських установ стане підвищення частки комісійних доходів. Для отримання нових доходів банки розвивають кооперацію зі страховими, фінансовими та іншими компаніями з надання не тільки суто банківських послуг, а й різного роду сервісів. Банки будуть ставати свого роду супермаркетами, на майданчику яких клієнт зможе придбати будь-які фінансові послуги та пов'язані з ними сервіси.

До цього зараз рухаються і банки, і фінансові компанії в світі — надавати максимальний сервіс, вгадувати клієнтські потреби та бути весь час в точці присутності клієнта. Використання штучного інтелекту і нейронних мереж покращує розуміння поведінки клієнта. Банки зможуть вгадувати бажання клієнта і пропонувати відповідні послуги і продукти.

Якщо клієнт сьогодні думає, купити йому якийсь товар або замовити послугу, банк надає йому свої сервіси. Банк аналізує профілі в соціальних мережах, дивиться на що клієнт витрачає гроші, і пропонує кредити, бонуси і знижки. Я думаю, ми станемо свідками чергового стрибка у розширенні сервісів та швидкості прийняття рішень банків-лідерів.

Вони це вже роблять. Подивіться на досвід «Привату» і «Монобанку». Вони запустили платформи з різними сервісами для фізичних осіб, які дозволяють отримувати кредити, бонуси, кешбеки та інші послуги. Банки кооперуються з великими торговельними мережами, наприклад банк «Схід» кооперується з мережею «Сільпо». Таких прикладів насправді багато і це лише початок.

Прогресом рухає лінь. Клієнти хочуть, щоб вони лише про щось подумали, кудись зайшли на сайт, подивилися якусь поїздку або якийсь товар, і їм відразу запропонували страховку, кредитування, якісь додаткові знижки.

Ми будемо свідками нового стрибка в банківському секторі, коли формуватимуться сервісні платформи, все це буде в телефоні і не потрібно замислюватися, як це все вирішити.

Мобільні додатки — вже "must have"

Зараз десь приблизно 50% банків все ще не мають мобільних додатків. А це вже як "must have". Якщо його немає – до банку інше ставлення. Мобільний додаток має бути зручним і при цьому — не суто банківським.

Він повинен надавати клієнту додаткову послугу, сервіс – якісь бонуси, знижки, кешбеки, страховки. Зрозуміло, що банк буде продавати не тільки свої продукти. Але через банківську платформу банк може бути агентом і заробляти в тому числі на кліку, на переході на рекламу, на тому, що його партнер отримає.

Банки будуть виживати в тому числі за рахунок розвитку онлайн-сервісів для клієнтів, скорочуючи частку продажів через відділення.

Іпотека і авто в кредит від фінкомпаній

Що стосується конкуренції з фінансовими компаніями, тут банки можуть якийсь час спати спокійно.

Конкуренція йде в певних сегментах. Тут немає корпоративного бізнесу або СМБ (ринковий сегмент підприємств малого і середнього бізнесу). Основні бої йдуть у сфері платіжних сервісів, онлайн-кредитування, грошових переказів.

Після вступу в силу закону про захист прав споживачів фінпослуг, фінансові компанії будуть змушені показувати повну вартість своїх кредитів у відсотках річних і, я сподіваюся, що конкуренція перейде в цивілізовані рамки. На це поле зможуть вийти ті банки, які розуміють, що за цим майбутнє.

Цілком можливо, що фінансові компанії в майбутньому теж стануть переходити на більш важкі продукти, наприклад автокредитування. Адже у світі банки, по суті, не кредитують так масово покупку автомобілів. Кредитують покупку або дають в лізинг авто спеціальні компанії.

З іпотекою, щоправда, складніше. Адже найбільша проблема тут – це відсутність довгострокового фондування. Якщо вирішити це питання через випуск облігацій і сек'юритизацію активів, тоді іпотечні організації зможуть надавати довгострокові кредити. Але це явно не близька перспектива.

Короткострокові та середньострокові кредити – тут справді буде посилення конкуренції для банків з боку фінансових компаній.

Tags:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
interexpress
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
baker mckenzie
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Міжнародне бюро кредитних історій
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
ideabank
ufi
svitexcom
svitexcom
Image
Image
Image
Image
Image
svitexcom
Image
Image

2020 - Міжнародний Фінансовий Клуб «БАНКИРЪ»